vrijdag 1 april 2011

Wie ik ben

Ik ben Marloes. Geboren in 1955 in Eindhoven. Ging naar de Mariaschool van de zusters Ursulinen in Weert en naar het meisjeslyceum in Maastricht. Studeerde 5 jaar aan de school voor Tuin- en Landschapsinrichting in Boskoop en kreeg mijn eerste baan bij de provincie Zeeland in Middelburg waar ik mijn man leerde kennen.
Trouwde en kreeg twee zoons. Ik schoolde mezelf om tot freelance journalist, speelde toneel en schreef verhalen. We kochten een verwaarloosde boerderij met twee woonhuizen en een hectare land. Daar kwamen ook J.’s ouders wonen.
We knapten de gebouwen op, hielden pony’s, ganzen, kippen, geiten. Ik werkte halve dagen bij de gemeente en leerde mezelf melken, hielp de geiten bevallen en maakte geitenkaas. We maakten wijn, lieten meer dan 15 keer kerkuilskuikens ringen en ik leerde potten draaien.
Na 15 jaar, toen J.’s ouders waren overleden en de jongens gingen studeren verkochten we met veel pijn in het hart de boerderij.
Sinds 2002 wonen we in een huis aan de bosrand onder aan de duinen. Bij ons wonen de honden Bonnie en Roef, poes Turtle en kippen Kaat en Muts.
Sinds 2005 heb ik de diagnoses Ehlers-Danlossyndroom en orthostatische tremor. In de praktijk betekent dit dat ik moeilijk sta, alleen met bepaalde ondersteuning kan zitten, vaak pijn heb, nog vaker heel moe ben, en dat ik me aan een strak dagritme moet houden. Werken kan niet, ik breng mijn dagen in huis en tuin door en heb veel steun aan dagelijks mediteren.

1 opmerking:

  1. En je schrijft prachtig! Lieve Marloes, wat is het fijn om zo op je blog rond te lezen. Je neemt mee even helemaal mee in een andere wereld. Een welkom ding in dit hectische leven. Ik blijf je verhalen volgen. Veel liefs, Narhea

    BeantwoordenVerwijderen