zondag 6 maart 2011

Wc-rollen

Zou er verband bestaan tussen oogbeweging en darmwerking? Bij mij wel.
Zoekend naar de koffie in een supermarkt of boekbanden scannend met mijn ogen in de bibliotheek krijg ik altijd aandrang. Zonder verder uit te weiden: mijn stoelgang wordt gekenmerkt door enige traagheid. Het is wel voorgekomen dat ik uit wanhoop met het telefoonboek naar de wc ben gegaan. En verdomd, het hielp!

Sindsdien zorg ik voor lectuur in mijn wc, desnoods de tekst op het pak wcpapier, zoals nu in het vakantiehuisje. Het werkt niet maar laat me wel in verwarring achter: de tekst vermeldt in het Frans dat er 6 rollen in het pak zitten, met 152 velletjes.
Twee rollen hebben dus 1 velletje meer, of 1 rol 2 velletjes. Zou je dat kunnen zien, en hoe bepalen ze welke rollen er meer krijgen?
Een groot raadsel als je verder niets om handen hebt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten