zondag 6 maart 2011

Voorbij de stol

De stol is op, de eindejaarsfeesten voorbij. Morgen gaat de boom naar buiten en als de naalden zijn opgezogen gaan we over tot de orde van het jaar.
Het kersttafelkleed is al gewassen. Eendenjus, rode wijn en stoofperensap zijn toegevoegd aan de groeiende confetti van onuitwisbare vlekken.
De bodem van de vriezer komt in zicht en het avondeten bestaat weer gewoon uit één gang.
Als altijd als ik de lampjes, de ballen, de os en de ezel en de tafelengelenkaarsjeshouders in de doos leg ben ik verbaasd hoe snel het om is gegaan. Het lijkt of we gisteren pas de doos van zolder haalden.
Mijn voornemen: meer schrijven. Bij deze dus.
Na de zalige kerstdagen met de kinderen, spelletjes, muziek, lachen, houtvuur, sinaasappellikeur, en de gezellige oud-en-nieuw bij de tv met z’n tweeën en zelfgemaakte croquetas de pescado ben ik wat huiverig voor weer een nieuw jaar. Wat zal mijn lijf doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten